måndag 14 juli 2014

Nu är den klar!!!

Har de sista dagarna kämpat med kanten på mitt stora överkast. Inte helt lätt när man år snål och vill använda det man har. Men det blev bra. Ett handsytt hörn och tre maskinsydda. Faktiskt blev de maskin- sydda snyggare.




Jag hade lite problem i blåsten att få täcket att hänga snyggt, men katten hjälpte till så till slut så...

här kommer några bilder på favoritrutor, fast egentligen är nästan varenda ruta snygg :)




Om ni tror jag är mallig, stolt och lite märkvärdig för mitt överkast så tror ni helt rätt.

Jag har haft så jätteroligt när jag sytt rutorna. kanske gör jag om det igen, man vet aldrig. 
ha det gott i solen och sköt om er!



6 kommentarer:

Dollandesign sa...

Du har all anledning att känna Dig stolt över Ditt fantastiska överkast som Du sytt av Dina Tula Pinkblock, tycker jag!

Dollandesign

Ullis sa...

Vilken vacker quilt! Den ska du vara stolt och mallig över. Grattis till ett jättefint arbete!
Kramar Ullis

Birgitta i Gävle sa...

Klart du ska vara stolt! Din kvilt är urläcker.

Kerstin sa...

Underbart täcke!! Klart du skall vara stolt över det!
Kram

Helena sa...

Verkligen snyggt. Din bild gör att jag helt klart lutar mot vitt emellan. Och att sedan färggruppera som du gjort. Smart lösning. Och quiltningen ser ju jättefin ut. Hur har du burit dig åt?

Ingela Göransson sa...

Åh tack alla för så goda kommentarer. Helena, jag har lämnat in täcket hos http://www.quiltlena.se/ Hon har quiltat det åt mig:)
Tack för fina kommentarer.