fredag 1 oktober 2010

Utmaning embossing

Den här veckan tänker jag använda den av Pysselmyrans stämplar som jag använder mest.
Jag tycker så mycket om den, den är sirlig och vacker!




Här har jag först färglagt pappret med Distressdyna. Därefter stämplat med flera olika färger Distress. Sen sprejade jag lite vatten på för att få det att flyta ut lite. När det torkat tog jag samma stämpel igen, stämplade och embossade med guldglitter och svart embosspulver.

Här är en närbild:




Det blev ett klassiskt, enkelt och lite stramt kort. Med höstkänsla. Embossing är lite svårt i början tycker jag. Pulvret vill liksom vara överallt, men man lär sig såsmåningom. Gå in och var med på utmaningen i Pysselmyrans blogg


Hösthälsningar Ingela/kringlan

1 kommentar:

Lotta sa...

Jäklar vad snyggt!

Jag var på tapetköparjakt härom dagen och det finns tapeter att köpa med detta mönstret. Det är så snyggt!